Otacksamt jobb ibland, men vissa saker uppväger!

Ibland är jobbet otacksamt! I helgen har jag varit ensam syrra på 14 patienter. En patient blir riktigt dålig så hela söndagen går åt till den, 3 olika läkare undersöker h*n, det ska ges sjuttielva olika läkemedel, anhöriga ska tröstas och informeras, läkaren ska uppdateras om prover, nya prover ska tas, fler prover ska tas, mer läkemedel ska ges. De andra 13 patienterna får stå tillbaka och bara snabbt kastas åt sina piller.
Jag får ta skäll från missnöjda anhöriga till en annan patient och den dåliga patienten piggnar till något på eftermiddagen och talar om för mig att jag inte gjort något för h*n på hela dagen. Det hela slutar med att jag skriver avvikelser på mig själv för att lyfta fram en omöjlig arbetsbörda!
Men! Tidigare i veckan så kommer en anhörig upp till den palliativa patienten jag skrev om sist, för att personligen tacka mig för att jag varit så bra och varit sånt stöd, det är sånt jag får minnas!

Kommentarer
Postat av: FERHAT - Sjuksköterska

Kul att se att det finns fler sjuksköterske/sjuksköterskestudent bloggar :)

Tänkte bara informera att jag har en tävling på blogg där DU kan vinna vårdprodukter d.v.s vårdklockan, pennor i sprutform m.m. Är du sugen på att delta är det bara att gå direkt till detta inlägg: http://ferhat.blogg.se/2012/september/tavling-vinn-studentpaket.html

Lycka till! :)

2012-09-29 @ 11:39:38
URL: http://Ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0