Att allt ska ta sån tid...

Jag blir galen på att allt tar sån tid på vår avdelning. Ett prov ordineras på ronden. Jag hinner inte ta provet förrän efter lunch. Provsvaret har inte kommit till eftermiddagsronden så det påtittas dagen efter. Då visar det något avvikande så att ett nytt /annat prov måste tas och så går det runt...
Eller en patient kommer in med misstänkta magblödning på helgen. Vi håller patienten i skapligt skick med blodtranfusioner till måndagsronden. Då bestäms det att patienten ska göra en gastro som han måste svälta inför så då går det ett dygn till...(i det här fallet hade jag iofs räknat ut att gastron skulle göras så jag höll patienten svältande och bokade en tid till gastro redan innan ronden, men det är ju egentligen utanför min arbetsroll...)
Saker ska absolut göras med patienten inneliggande och allt drar ut på tiden och medför långa vårdtider helt i onödan. Det retar mig...
Eller som att patienten vårdplaneras och får utökad hemtjänst. Då har hemtjänsten 5!!! dagar på sig innan de måste ta hem patienten som är medicinskt färdig sen en vecka tillbaks. Samtidigt har sjukhuset inga platser alls för de patienter som faktiskt är riktigt dåligt. Hej hopp vad bra...

Kommentarer
Postat av: Åsa

5 dagar?!!!!!!!!!! Va fan! I min kommun har de ett dygn på sig! Förstår att du blir less!

2012-03-14 @ 18:53:13
URL: http://www.legitimerad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0