Sjuksköterskan veta sin plats?

Läser inlägg på ett forum för underläkare och hittar kommentarer som att sjuksköterskan ska veta sin plats, är sannolikt en 45årig, överviktigt kvinna och ska inte fatta beslut som ligger ovanför deras lönegrad! Jag blir så ilsk att jag hoppar i stolen där jag sitter! Är det en attityd som är vanlig hos läkarna? Uppfattar ni det så? Visst, en del kan vara lite arroganta och dryga, men i det stora hela uppfattar jag dem som folk är mest. Är det så att jag väljer att inte märka att de ser ner på oss sjuksköterskor?

Kommentarer
Postat av: mariah

men de är dock bara underläkare. jag vägrar att ta beslut som egentligen är läkarens. skulle läkaren göra sitt jobb skulle vi inte ta deras beslut.



en del läkare ser nog ner på sjuksköterskor men å andra sidan kan de inte ha en trevlig arbetsmiljö då så det slår tillbaka på dem själva. en bra läkare inser att vi måste jobba i team- de behöver oss lika mycket som vi behöver dom. jag har ju iofs turen att jobba med nästan samma läkare hela tiden så vi känner ju varandra, kanske är det annorlunda om man får nya läkare varje vecka? hur upplever du det?

2011-10-05 @ 16:50:50
Postat av: Upperhand

Jag har inga större problem faktiskt, har iofs stött på några arroganta läkare, och vår fasta läkare är ju sina dåliga dagar, och man måste ta honom på rätt sätt, annars blir man nedtryckt. Däremot vet jag att en del av de unga syrrorna känner att de inte blir tagna på allvar och inte blir lyssnade på.

2011-10-06 @ 08:03:27
URL: http://upperhand.blogg.se/
Postat av: David

Hur är läkare på sjukhusen? Är det maktgalna personer som tror de står över sjuksköterskor bara för att de har en "mycket bättre utbildning/högre status"?

<a href="http://www.medrek.se/jobb/sjuksköterska.htm">Sjuksköterska jobb</a>

2011-12-05 @ 15:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0