Kaoshelg

När man är ensam sjuksköterska på 14 patienter så hinner man inte med om nån blir dålig...i helgen hade jag 2 dåliga patienter + 2 till som tempade upp och frossade. Jag satte blod  fler, blododlade, satte pvker, sprutade extra läkemedel, sprang emellan de dåliga patienterna för att hålla koll på dem, satte syrgas, fixade inhalationer, stöttade missnöjda anhöriga, satte mer blod, tog prover och puh....
Missnöjda anhöriga gillar jag inte...
Nej, du får inte sticka mamma mera, varför tar du de där proverna, inte mera prover nu,  varför är inte doktorn här, varför kopplar ni inte på henne på en maskin, varför gör ni inget...fast jag förklarar att det är jag som utför alla uppgifter och att även om doktorn vore här så skulle han inte kunna göra något mer. Sen tvingade jag rondjouren till de anhöriga, med resultat att de istället krävde dit en överläkare...
Tja, så var min helg, hoppas ni som läser detta haft en bättre helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0