Jaha, nu snurrar det i huvudet på mig

Jag har varit på arbetsintervju på akuten och måste nu veta om jag ska svara ja eller nej om jag blir erbjuden jobbet.

Nackdelar:
Jag mister mina underbara arbetskamrater
Jag har superbra chefer
Jag är trygg i mitt arbete för det mesta
Jag vet ju inte om jag trivs på akuten, jag bara tror det
Det är nog ett stressigt, otacksamt och frustrerande arbete

Fördelar
Jag tror...
att jag får ett jobb som är spännande, utvecklande och varierande
Jag kan utbilda mig vidare inom ett område som jag tycker är intressant till skillnad på min gamla avdelning.
Jag får bredda mig inom andra områden än medicin och geriatrik
Jag gillar ju när det händer saker


I min drömvärld så får jag börja med 6 månaders vik med tjänstledigt från mitt gamla jobb innan jag måste bestämma mig.



Kommentarer
Postat av: Sjuksnu

Det finns få saker som är så utvecklande som arbete på akutmottagning. Du får se många sjuka patienter, du lär dig göra det bästa av de resurser du har - att prioritera, omprioritera, prioritera igen osv.



Det är en speciell miljö och den passar inte alla, långsiktigt. Men ett halvår på akuten är inget man behöver ångra i efterskott.



Är du det minsta nyfiken kommer du lära dig massor. Mest troligt kommer du vilja lära dig mer, efteråt.



Eller så är du utbränd och cynisk redan efter ett halvår. Det vet man aldrig. =)

2011-11-27 @ 18:11:00
URL: http://sjuks.nu
Postat av: Upperhand

Ja, det vore så himla kul att prova, men det är en fast tjänst jag sökt, så jag har svårt att bestämma mig. Om två dagar så vet jag om jag blir erbjuden en tjänst, till dess lär jag ha kommit till ett beslut...

2011-11-28 @ 21:28:24
URL: http://upperhand.blogg.se/
Postat av: Martin Leg. Sjuksköterska

Hej!

Har varit i samma situation själv och hade en liknande plus o minuslista:-) Jag valde akuten! Trevliga kollegor finns det även på akuten, du lär dig massor och det är absolut inte otacksamt och frustrerande. Angående stressen upplevde faktiskt jag stressen på avdelningen som värre, konstigt nog:-) 1-2 år på akuten, sen är du redo för vad som helst:-)



Hoppas det blir bra hur du än väljer!

2011-12-07 @ 19:43:09
Postat av: Upperhand

Tack Martin! Jag har valt att tacka ja, men vi får väl se hur det blir ( läs om hur läget är i mitt nya inlägg)

2011-12-07 @ 19:58:14
URL: http://upperhand.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ååh, jag går igenom samma sak! Har precis fått veta att jag har fått mitt vikariat förlängt på mitt fantastiska, underbara jobb, jag ska få vara kvar till Augusti 2012! Jag har underbara kollegor som alla tog mig under sina vingar när jag kom som nyexad i Juni! Dock, sökte jag en fast tjänst innan jag fick veta att vikariatet skulle bli förlängt men jag trodde ju ALDRIG att jag skulle ens vara påtänkt till en av tjänsterna! I fredags ringde chefen på den avdelningen, hon vill träffa mig och jag fick veta att det står mellan mig och tre till på två av tjänsterna! Den fasta tjänsten är ju guld värd, men mitt hjärta vrålar NEEEJ! Man vet vad man har och inte vad man får och det skär i hjärtat när jag tänker på att lämna mitt nuvarande jobb! Jag vet varken ut eller in!!

2011-12-11 @ 11:01:56
URL: http://www.legitimerad.blogspot.com
Postat av: Upperhand

Hej Åsa

Det bästa är ju förstås en fast tjänst, då får du ju en större trygghet, men det kanske blir fasta tjänster ledigt på avdelningen där du jobbar nu? Svårt det där, jag kan inte ta chansen med bara vik istället för en fast tjänst, då jag har familj som ska försörjas och inte kan flytta...fast utan jobb blir man ju aldrig som syrra om man inte tabbar sig rejält! Vad säger din chef på det nuvarande jobbet om hur det ser ut framöver?

2011-12-11 @ 17:09:48
URL: http://upperhand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0