Erbjuden jobb men...

Jag blev erbjuden jobbet på akuten, men på 1 års vikariat, med löfte om fast anställning efter detta. Jag har tackat ja, på villkor att jag får tjänstledigt från mitt nuvarande jobb. Problemet är att få tjänstledigt...de har förut haft max 6 månader tjänstledigt, och nu vill de helst bara ge 3 månaders tjänstledigt. Och så måste de hitta en ersättare för mig på mitt nuvarande jobb, som då också ska skolas in.  Jag kan inte gå från en fast tjänst till ett vik, och får kanske inte tjänstledigt alltså...sen vet jag ju inte om chefen på akuten har lust att vänta hur länge som helst för att få dit mig. Så det går nog i stöpet :(
Nåja, what's ment to be is to be, så den som väntar får se. Men det hade varit så himla perfekt med att börja med tjänstledigt och känna sig för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0